مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-11بين الملل

نگاه ها به اجلاس امروز سران ناتو در ویلنیوس


رهبران کشورهای عضو ناتو امروز (سه شنبه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی گرد هم می آیند تا پیرامون موضوعات مختلفی از جمله عضویت اوکراین در ناتو گفت وگو و رایزنی کنند؛ - رهبران کشورهای عضو ناتو امروز (سه شنبه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی گرد هم می آیند تا پیرامون موضوعات مختلفی از جمله عضویت اوکراین در ناتو گفت وگو و رایزنی کنند؛ این نشست دو روزه در حالی برگزار می شود که ترکیه با عضویت سوئد در ناتو به نوعی موافقت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست در پایتخت لیتوانی با تمرکز بر حمله روسیه به اوکراین برگزار خواهد شد و طی آن سران کشورهای عضو ناتو قرار است اولین برنامه های جامع ناتو را از زمان پایان جنگ سرد تصویب کنند تا از این طریق بتوانند در برابر حملات مسکو از خود دفاع کنند.

دیپلمات ها متعقدند که اختلافات بر سر عضویت اوکراین در ناتو در حال کاهش است، اما اعضای ناتو می گویند که کی یف نمی تواند در حین جنگ عضو این ائتلاف نظامی شود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین که برای شرکت در این نشست دعوت شده است، از ناتو خواسته تا مسیر مشخص عضویت را به این کشور طی این نشست ارائه دهد.

زلنسکی شامگاه دوشنبه در توییتی نوشت: ما همچنان در حال تلاش هستیم اما از پیش متوجه شده ایم که اوکراین عضو ناتو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه ها به اجلاس امروز سران ناتو در ویلنیوس

نگاه ها به اجلاس امروز سران ناتو در ویلنیوس