مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 14:252023-07-04بين الملل

مسیر هوایی ایران - نیجریه راه را برای تبادلات تجاری ایران با غرب آفریقا می گشاید


نیجریه راه جدیدی برای تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با غرب آفریقا گشوده می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سفیر نیجریه در ایران گفت: با برقراری مسیر هوایی ایران - نیجریه راه جدیدی برای تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با غرب آفریقا گشوده می شود.

یاکوبو سنتوراکی سلیمان، روز سه شنبه، 13 تیرماه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: عدم اطلاع رسانی از ظرفیت های ایران و نبود حمل و نقل مستقیم هوایی و کشتیرانی از موانع گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم تا زمینه های ارتباط دانشگاه ها و ارگان های مربوط به دولت ایران را با کشور نیجریه ارتباط دهیم.

دو هزار دانشگاه در ایران وجود دارد که در قیاس با 300 دانشگاه نیجریه تعداد قابل توجهی است که امیدواریم با همکاری دولت و دانشگاه ها، بتوانیم برای دانشجویان نیجریه از دانشگاه های ایران بورسیه بگیریم.

وی افزود: آذربایجان شرقی از مهمترین مراکز علم و فناوری در ایران است که تعهد و عزم جدی مردم و مسئولان مربوطه این استان، موجب توسعه و پیشرفت آن است.

سفیر نیجریه در ایران با بیان اینکه روابط اقتصادی بین دو کشور کم است، بیان کرد: رابطه ی خوبی بین کشور ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد ولی متاسفانه موانعی بر سر پیشرفت های آن ها وجود دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر هوایی ایران - نیجریه راه را برای تبادلات تجاری ایران با غرب آفریقا می گشاید

مسیر هوایی ایران - نیجریه راه را برای تبادلات تجاری ایران با غرب آفریقا می گشاید