مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 00:402023-07-04سياسي

ساخت شبیه ساز آموزشی راکتور، نمادی از اعتماد به جوانان است


سامانه «شبیه ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار» با توان 100 مگاوات حرارتی و 30 مگاوات تولید برق که در سازمان انرژی اتمی ایران، طراحی و ساخته شده است با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از معاونان و مدیران صنعت هسته ای کشور رونمایی شد.

- سامانه شبیه ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار با توان 100 مگاوات حرارتی و 30 مگاوات تولید برق که در سازمان انرژی اتمی ایران، طراحی و ساخته شده است با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از معاونان و مدیران صنعت هسته ای کشور رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین رونمایی از این سامانه با تبریک ایام دهه ولایت اظهار کرد: خدا را شاکریم که همکاران پرتلاش ما امروز توانستند یکی دیگر از دستاوردهای اثربخش خود در حوزه علوم و فنون پیشرفته را به منصه ظهور برسانند.

این شبیه ساز در اصل نمادی از اعتماد به جوانان است؛ نماد موفقیت و باور به توانستن است که در جای خود از ارزش های فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این شبیه ساز در حقیقت یک بخش واقعی و اتاق کنترل یک نیروگاه یا راکتور قدرت با مقیاس 100 مگاوات حرارتی است که به عنوان سامانه ای آموزشی در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای نصب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت شبیه ساز آموزشی راکتور، نمادی از اعتماد به جوانان است

ساخت شبیه ساز آموزشی راکتور، نمادی از اعتماد به جوانان است