مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-03فرهنگي

خانه تاریخی «نجف خان» بهبهان در بلاتکلیفی


یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه خانه تاریخی «نجف خان» بهبهان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: پس از مرگ مالک، خانه تاریخی «نجف خان» در بلاتکلیفی به سر می برد و مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار این بنای تاریخی است.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه خانه تاریخی نجف خان بهبهان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: پس از مرگ مالک، خانه تاریخی نجف خان در بلاتکلیفی به سر می برد و مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار این بنای تاریخی است.

شاهرخ بهادرقنواتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه خانه نجف خان (خانه منصوری) یکی از آثار منحصربفرد تاریخی بهبهان است اظهار کرد: انتظار می رود مسؤولان ذی ربط نسبت به وضعیت این بنای تاریخی که جزو میراث ملی کشور است پاسخگو باشند.

او یادآور شد: مالک این اثر به این خانه تاریخی بسیار علاقه مند بود و همواره با اداره میراث فرهنگی برای انجام اقدامات مستمر مرمتی و اصولی در ارتباط بود اما پس از مرگ او سرنوشت دیگری برای این خانه رقم خورد.

وی ادامه داد: این بنا هم اکنون به صورت متروکه درآمده و اداره میراث فرهنگی به عنوان متولی نظارت بر بناهای تاریخی تاکنون مرمتی انجام نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی «نجف خان» بهبهان در بلاتکلیفی

خانه تاریخی «نجف خان» بهبهان در بلاتکلیفی