مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-29سياسي

برگشت سرباز ساسانی به ایران/ زخم مرمت بر تن مسجد ورامین


استرداد نقش برجسته ساسانی به ایران، مرمت های ناصحیح مسجد ورامین، دعوت به بازدید از موزه های دفینه و برگزاری شورای حکام صنایع دستی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

- خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ در این هفته عزت الله ضرغامی با روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در وزارت میراث فرهنگی دیدار کرد در این جلسه هر یک از معاونان وزارتخانه درباره ارتباط فناوری با حوزه های کاری خود صحبت کرده و مواردی که می توان در یک همکاری مشترک بیان کرد را توضیح دادند.

همچنین امضای یک تفاهمنامه در زمینه همکاری های مشترک از جمله درخواست های دو طرف این نشست بود.

در این نشست عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به موضوع استفاده از فناوری های جدید در حوزه مرمت اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم ما در استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید حوزه کاوش است.

شاید تست های ما برای کاوش آسیب زننده باشد اما با استفاده از فناوری های نوین می توان کارهای مهمی را انجام داد، حتی در مرمت نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

ضرغامی با بیان اینکه این حوزه بسیار بکر است و می تواند کارآیی را افزایش و هزینه ها را کاهش دهد از آمادگی وزارت میراث فرهنگی برای امضای یک تفاهمنامه مؤثر با معاونت علمی و فناوری خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگشت سرباز ساسانی به ایران/ زخم مرمت بر تن مسجد ورامین

برگشت سرباز ساسانی به ایران/ زخم مرمت بر تن مسجد ورامین