مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:552023-06-28سياسي

قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی ایران


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با تاماکولو واتارا سفیر ساحل عاج در تهران با بیان اینکه قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد، - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با تاماکولو واتارا سفیر ساحل عاج در تهران با بیان اینکه قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد، بر نقش مجالس دوکشور در تقویت مناسبات و همکاری های مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاماکولو واتارا سفیر ساحل عاج در تهران روز سه شنبه (6 تیرماه 1402) با ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و سازنده کشورمان با ساحل عاج گفت: قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد و توسعه روابط در حوزه های سیاسی- اقتصادی و تجاری با قاره آفریقا، به ویژه کشور مهم ساحل عاج، برای ما حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همکاری های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید بطور جدی، مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: رفت و آمدهای سیاسی و گسترش سطح مراودات میان دو کشور، نقش بسزایی در ارتقاء روابط دو و چندجانبه بین المللی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی ایران

قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی ایران