مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-19اقتصادي

بهره وری پایین، معضلِ بخش کشاورزی اصفهان / برنامه مان جوان سازی بخش کشاورزی است


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: اگر فقط 4 رقم بذر اصلاح شده گندم و جو در 10 درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان توسعه پیدا کند سالانه 450 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود که این میزان صرفه جویی معادل 9 بار بازگشایی آب زاینده رود است.

- ایسنا/اصفهان رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: اگر فقط 4 رقم بذر اصلاح شده گندم و جو در 10 درصد از اراضی کشاورزی استان اصفهان توسعه پیدا کند سالانه 450 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود که این میزان صرفه جویی معادل 9 بار بازگشایی آب زاینده رود است.

محسن دادار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عمده ترین فعالیت های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، تحقیقاتی و آموزشی است که هر کدام از این بخش ها سرفصل های مخصوص به خود را دارد.

در زمینه فعالیت های آموزشی چهار محور اصلی داریم که هدف از این فعالیت ها این است که بتوانیم سطح دانش بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

به همین منظور یکی از برنامه های مهمی که داریم آموزش بهره برداران است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود 180 هزار بهره بردار بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: برای این تعداد بهره بردار باید برنامه های آموزشی خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره وری پایین، معضلِ بخش کشاورزی اصفهان / برنامه مان جوان سازی بخش کشاورزی است

بهره وری پایین، معضلِ بخش کشاورزی اصفهان / برنامه مان جوان سازی بخش کشاورزی است