مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-26اقتصادي

مزایا و معایب موتور توربوشارژ در یک خودرو


مهم ترین قسمت هر خودرویی، قوای محرکه و پیشرانه ای است که زیر کاپوت آن قرار دارد و بدون وجود چنین بخشی، ماشین حرکت نخواهد کرد.

عموما پیشرانه های فعلی موجود در بازار تقسیم به دو نوع توربوشارژ و تنفس طبیعی می شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

- ؛ گجت نیوز نوشت: طی سال های اخیر استفاده خودروسازان از پیشرانه های توربوشارژ بیشتر شده و مشتریان نیز تمایل بسیاری برای خرید ماشین های مجهز به این موتور دارند.

پیشرانه های توربوشارژ دارای نقاط قوتی نظیر توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر هستند و همین دو عامل باعث محبوبیت آنها نزد مردم شده است.

معادل فارسی کلمه توربوشارژ، سامانه پرخوران است که در قیاس با موتورهای تنفس طبیعی جدیدتر هستند و تفاوت های زیادی با آنها دارند.

البته عمر پیشرانه های پرخوران کم نیست و بیشتر از یک دهه است که چنین سیستم فنی برای محصولات خودرویی عرضه شده و طی یک دهه اخیر با افزایش تولید خودرو، استفاده از آنها زیاد شد.

هم اکنون تعداد بسیاری از ماشین های داخلی و چینی که در بازار کشورمان مونتاژ می شوند، مجهز به موتورهای توربوشارژ شده و به تناسب قدرتی که تولید می کنند، مزایا و معایبی دارند.

توربوشارژ یا پرخوران چیست؟ برای این که پیشرانه هر خودرویی به درستی کار کند و ما را به مقصد برساند، نیاز به سه عامل حیاتی احس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایا و معایب موتور توربوشارژ در یک خودرو

مزایا و معایب موتور توربوشارژ در یک خودرو