مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 04:102023-07-13بين الملل

چین: روابط ما با روسیه با آنچه ناتو انجام می دهد متفاوت است


وزارت خارجه چین با رد بیانه ائتلاف ناتو اعلام کرد روابط چین و روسیه بر اساس اصول عدم تعهد و عدم رویارویی بنا شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چین روز چهارشنبه بیانیه نشست سران ناتو را که در آن روابط بین پکن و مسکو را تهدید علیه نظم بین المللی خوانده بود، به شدت رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی ، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری در واکنش به اتهام زنی ناتو گفت که روابط چین و روسیه بر اساس اصول عدم تعهد، عدم رویارویی بنا شده است.

وانگ اظهار داشت، روابط چین با روسیه با آنچه ناتو انجام می دهد، متفاوت است.

در بیانیه نخستین نشست سران ناتو در ویلنیوس در لیتوانی آمده است: تعمیق مشارکت راهبردی چین و روسیه و تلاش های تقویت کننده آنها برای تضعیف نظم بین المللی مغایر با ارزش ها و منافع ماست.

آمریکا و متحدانش به بهانه جنگ اوکراین، فشارهای زیادی به چین برای کاهش روابط با روسیه و منزوی کردن آن آورده و از این کشور به دلیل نپیوستن به کارزار تحریم های بی سابقه غرب علیه روسیه انتقاد کرده اند.

در همین ارتباط چندی قبل وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اعلام موضع بی طرفی چین در قبال جنگ اوکراین به معنی حمایت از روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: روابط ما با روسیه با آنچه ناتو انجام می دهد متفاوت است

چین: روابط ما با روسیه با آنچه ناتو انجام می دهد متفاوت است