مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 05:402023-07-06بين الملل

وزیر خزانه داری آمریکا عازم چین شد


اگرچه قرار نیست وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین با «شی جین پینگ»، رییس جمهور چین دیدار کند، اما انتظار می رود که ا با معاون نخست وزیر شورای دولتی گفتگو کند.

- اگرچه قرار نیست وزیر خزانه داری آمریکا در سفر به چین با شی جین پینگ ، رییس جمهور چین دیدار کند، اما انتظار می رود که ا با معاون نخست وزیر شورای دولتی گفتگو کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، جانت یلن ، وزیر خزانه داری ایالات متحده به پکن سفر کرد تا با مقامات عالی رتبه چینی دیدار کند.

اگرچه وزیر خزانه داری آمریکا قرار نیست با شیء جین پینگ ، رییس جمهور چین دیدار کند، اما انتظار می رود که او با هی لیفنگ ، معاون نخست وزیر شورای دولتی چین گفتگو کند.

این سفر پیشتر توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده در 2 ژوییه اعلام شده بود و روز بعد یلن با سفیر چین در واشنگتن دیدار کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل اقتصادی دوجانبه قبل از سفر خود گفتگو کند.

قرار است در دستور کار این مذاکرات همکاری در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به بدهی های جهانی، مشکلات تغییرات آب و هوایی، مسائل کلان اقتصادی و مسائل مربوط به روابط دوجانبه مورد بحث قرار گیرد.

جدای از آن، هدف اصلی این سفر ایجاد کانال های ارتباطی بین مقامات اقتصادی دو کشور عنوان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خزانه داری آمریکا عازم چین شد

وزیر خزانه داری آمریکا عازم چین شد