مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 18:252023-06-22اقتصادي

57 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 57 هزار هکتار از اراضی آبی این استان مجهز به سیستم آبیاری نوین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عماد شاهرخی امروز پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح 200 هکتاری آبیاری بارانی اراضی کشاورزی روستای اشرف آباد شهرستان ازنا، اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان صرفه جویی در مصرف آب است، در این زمینه اجرای طرح های نوین آبیاری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در آبیاری تیپ شاهد صرفه جویی پنج برابری در مصرف آب هستیم، گفت: علاوه بر این عملکرد محصول در واحد سطح سه برابر افزایش پیدا می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: به عنوان نمونه در هر متر مربع 200 گرم لوبیا برداشت می شود، اما در صورت آبیاری تیپ این رقم به 600 گرم می رسد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه جهت گیری ما در سازمان جهاد کشاورزی آبیاری نوین است، گفت: از 185 هزار هکتار اراضی آبی استان 57 هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین است که 51 هزار آبیاری بارانی و شش هزار هکتار تیپ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح آبیاری بارانی در 220 هکتار از اراضی شهرستان ازنا که امروز به صورت وبیناری انجام شد، عنوان کرد: این طرح با مشارکت هشت میلیارد تومانی سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت هشت میلیارد و 700 میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

57 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است

57 هزار هکتار از اراضی آبی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است