مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 17:252023-06-23بين الملل

دستاوردهای سفر منطقه ای وزیر خارجه ایران؛ از آرزو تا واقعیت


سفر وزیر امور خارجه ایران به روشنی نشان می دهد که هر دو طرف در مورد روابط دوجانبه جدی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از المانیتور، حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه وارد کویت شد و با شیخ احمد نواف الاحمد الصباح نخست وزیر کویت دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی در ادامه سفر دیپلماتیک خود به خلیج فارس به امارات متحده عربی سفر کردند، زیرا آنها به دنبال توافق های تجاری و امنیتی هستند که با مصالحه تاریخی با عربستان سعودی در ماه مارس آغاز شده است.

حسین امیر عبداللهیان و هیئت همراه او پس از بازدید از دوحه و مسقط در اوایل هفته جاری با نخست وزیر کویت و شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه این کشور گفت و گو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دولتی کویت (کونا)، طرفین در دیدار با شیخ احمد نواف الاحمد الصباح، نخست وزیر کویت، آخرین تحولات در صحنه منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دولتی عمان (ONA)، وزیر امور خارجه ایران در عمان، مذاکرات با همتای خود را سازنده و مثبت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان گفت: مذاکرات آنها منجر به تفاهم نامه ها و تفاهم نامه هایی برای اجرای معاملات انجام شده در حوزه های تجارت اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، علمی و گردشگری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای سفر منطقه ای وزیر خارجه ایران؛ از آرزو تا واقعیت

دستاوردهای سفر منطقه ای وزیر خارجه ایران؛ از آرزو تا واقعیت