مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-09اجتماعي

توصیه های بهداشتی در شرایط آلودگی هوا


 آلودگی هوا تا چند سال قبل ویژگی شهرهای بزرگ در روزهای سرد سال بود، اما به تازگی مهمان چهار فصلی شده است که شهر کوچک و بزرگ هم برایش فرقی ندارد.

- ایسنا/اصفهان  آلودگی هوا تا چند سال قبل ویژگی شهرهای بزرگ در روزهای سرد سال بود، اما به تازگی مهمان چهار فصلی شده است که شهر کوچک و بزرگ هم برایش فرقی ندارد.

آغاز فصل تابستان علاوه بر افزایش دما در دشت کاشان به علت شرایط بیابانی منطقه در برخی روزها با خیزش کانون های گرد و خاک همراه می شود.

وزش گرد و خاک در مناطق بیابانی شمال دشت کاشان، سلامت شهروندان را تهدید می کند که برای کاهش اثر آلاینده های هوا رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

مهدی دلاوری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهروندان در روزهای آلوده تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معبرهای شهری خودداری کنند و بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت نکنند و در صورت تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: افراد از هرگونه فعالیت فیزیکی از جمله دویدن و پیاده روی در روزهای آلوده در هوای باز خودداری کنند و گروه های آسیب پذیر شامل افراد مبتلا به سرماخوردگی، زکام همراه با حساسیت، مشکلات تنفسی و افراد مبتلا به آسم بدون علامت در فضای باز رفت و آمد نکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی در شرایط آلودگی هوا

توصیه های بهداشتی در شرایط آلودگی هوا