مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 16:172023-07-04سياسي

تصمیمات برای نجات دریاچه ارومیه با اجرا فاصله دارد


با وجود اقدامات ارزشمند انجام شده در حوزه نجات دریاچه، تصمیمات با اجرا فاصله دارد که این امر ما را دچار مشکل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم ظهر روز سه شنبه در نشست کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رییس جمهور در ارومیه، اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر در زمینه تصمیمات و اقدامات مرتبط با احیای دریاچه ارومیه، از لحاظ تخصیص منابع، برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات و اقدامات انجام گرفته، تحولات چشمگیری اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: به رغم اقدامات ارزشمند انجام شده در حوزه نجات دریاچه، تصمیمات با اجرا فاصله دارد که این امر ما را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: انتقال آب از کانی سیب یک مسأله ملی بوده و منابع مالی خوبی هم در دولت سیزدهم برای آن پیش بینی شده است، اما درخواست ما این است که سهم استان ها از آن به طور دقیق مشخص شود.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی بیشترین مصرف آب را در حوضه دریاچه ارومیه دارد، به نظر می رسد تکلیف مدیریت آب در بخش هایی مانند باغبانی و زراعت به طور دقیق مشخص نیست.

وی تشریح کرد: در بخش آبخوان حوضه آبریز دریاچه نیز کارهایی در دولت مردمی انجام شده و ما در استان خودمان 6 طرح مشخص داریم، اما انتظار می رود سهم استان های پیرامونی دریاچه ارومیه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمات برای نجات دریاچه ارومیه با اجرا فاصله دارد

تصمیمات برای نجات دریاچه ارومیه با اجرا فاصله دارد