مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 18:052023-07-07سياسي

تهران و باکو؛ در مسیر روابطی پایدار و پویا


سفر وزیر امور خارجه به باکو و دیدار او با رییس جمهور جمهوری آذربایجان را می توان بیان گر اراده 2 کشور برای ارتقا روابط به دور از تاثیرپذیری از مولفه های بیرونی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک طبق گزارش نورنیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه سفر به باکو جهت حضور در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد با الهام علی اف، رییس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.

مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر بستر مجموعه ای از نقاط اشتراک فرهنگی، تاریخی، مذهبی و همچنین ظرفیت های اقتصادی و سیاسی بسیار مهمی که برگرفته از موقعیت جغرافیایی دو کشور است شکل گرفته و دارای زیر ساخت قدرتمندی است.

بسیار روشن است که انرژی هم گرایی و توسعه همه جانبه مناسبات میان دو طرف به شرط از میان رفتن تاثیر مولفه های ثانویه، بسیار بیشتر از واگرایی یا حتی کندی در روابط است.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب پیگیری راهبرد محوری و ثابت در سیاست خارجی خود همواره منطق گفتگو و تعامل را در روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان مدّنظر قرار داده و با وجود فراز و فرود هایی که در برخی مقاطع  بر روابط با همسایگان عارض شده همه تلاش خود را برای خارج نشدن از ریل مفاهمه در روابط منطقه ای و همسایگی به کار برده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران و باکو؛ در مسیر روابطی پایدار و پویا

تهران و باکو؛ در مسیر روابطی پایدار و پویا