مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 23:302023-07-17پزشكي

تقویت شبکه نظام بهداشتی مستلزم اجرای برنامه پزشک خانواده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تقویت نظام شبکه بهداشتی کشور است؛ پزشک خانواده یعنی هر ایرانی یک پزشک مسئول داشته باشد.

- ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تقویت نظام شبکه بهداشتی کشور است؛ پزشک خانواده یعنی هر ایرانی یک پزشک مسئول داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اصغر خیرخواه 26 تیرماه در جلسه ستاد اجرایی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع جنوب کرمان اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تقویت نظام شبکه بهداشتی کشور است.

پزشک خانواده یعنی هر ایرانی یک پزشک مسئول داشته باشد؛ پزشکی که از زمان تولد و حتی قبل از تولد، مراقب سلامت اوست و در صورت بروز بیماری اگر در حیطه توان او باشد به درمان می پردازد و فقط در صورت نیاز، فرد را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های اجرای طرح پزشک خانواده در کشور ایجاد شده و این طرح دیر یا زود در تمام کشور به صورت جدی دنبال خواهد شد، افزود: پزشک خانواده فقط مربوط به درمان خانوار نیست و مراقبان سلامت با دریافت آموزش های لازم گام مهمی در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های عفونی برمی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت شبکه نظام بهداشتی مستلزم اجرای برنامه پزشک خانواده است

تقویت شبکه نظام بهداشتی مستلزم اجرای برنامه پزشک خانواده است