مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-17سياسي

شبکه نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی پویا و متعهد است


بیرجند_ رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: شبکه نظارت استان فعال، پویا، متخصص و متعهد بوده و از اقشار مختلفی در آن حضور دارند.

- حجت الاسلام مهدی یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اصل نظارت بر اینکه نهادی ناظر باشد اصلی عقلایی و عرفی و در دین اسلام شرعی است.

وی تصریح کرد: در کار خداوند نیز برنامه ای به عنوان نظارت وجود دارد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: در کشورها و حکومت های مختلف نهادی به عنوان نظارت بر ارکان حکومتی و برای پاسبانی از قانون اساسی آنها پیش بینی شده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه بحث انتخابات بالذات یک بحث چالش برانگیز است، اضافه کرد: عقل حکم می کند که یک نهاد بی طرف، عاقل و عادل بر آن نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است، افزود: در بحث شورای نگهبان جفایی که به آن شده این بوده که بخشی از عموم مردم شورای نگهبان را با انتخابات می شناسند و در امر نظارت ها و همچنین اینکه سلیقه ای عمل می شود در حالی اصلاً این گونه نیست.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی اضافه کرد: شورای نگهبان وظایف متعددی دارد به طوری که بیش از 20 اصل قانون اساسی به وظایف آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی پویا و متعهد است

شبکه نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی پویا و متعهد است