مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-15پزشكي

7 مورد ابتلا به بیماری مالاریا در شهرستان عسلویه شناسایی شد


مسئول مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از شناسایی هفت مورد ابتلا به بیماری مالاریا در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عاطفه پورات صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هفت مورد بیمار مالاریای شناسایی شده یک مورد با ملیت ایرانی و 6 مورد اتباع غیر ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: با شناسایی یک مورد مبتلا به مالاریا در روزهای اخیر، تیم واکنش سریع این شبکه جهت بررسی موارد در تماس با وی اقدامات لازم را انجام داده و پس از بررسی ها، سه مورد مبتلای دیگر نیز در خانواده بیمار شناسایی گردید و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

پورات اذعان داشت: مالاریا یک بیماری حاد و مزمن است و عامل آن انگلی تک یاخته از جنس پلاسمودیوم است.

در ایران انتقال مالاریا فالسیپاروم و ویواکس گزارش می شود اما امکان ورود موارد مالاریای اوال و مالاریه از سایر کشورها وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آغاز بیماری مالاریا، نشانه های مقدماتی نظیر خستگی، احساس درد در عضلات، سردرد، تهوع و استفراغ، لرزهای خفیف و درد در ناحیه کمر ممکن است وجود داشته باشد و دمای بدن به 38 تا 39 درجه سانتیگراد برسد.

مسئول مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: دوره نهفتگی در مالاریا فالسیپاروم به طور متوسط حدود 12 روز است و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 مورد ابتلا به بیماری مالاریا در شهرستان عسلویه شناسایی شد

7 مورد ابتلا به بیماری مالاریا در شهرستان عسلویه شناسایی شد