مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-16اقتصادي

اجرای طرح «آبیاری هوشمند» در نهالستان های کشور


رییس مرکز فناوری سازمان منابع طبیعی از اجرای طرح آبیاری هوشمند در نهالستان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در چهار استان به صورت پایلوت اجرا و سپس ترویج می شود.

- حمید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مقوله تجهیز نهالستان های کشور به سیستم های آبیاری هوشمند را دنبال می کند، ابراز کرد: در ابتدا بررسی های اولیه صورت گرفت و طرح های تحقیقاتی انجام شد که توانست نتایج خوبی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نهایت برای اجرای هوشمند سازی آبیاری چهار استان گزینش شد که سمنان یکی از این استان ها است، ابراز کرد: امیدواریم که بتوانیم امسال طرح را چهار استان در حد پایلوت عملیاتی کرده و در دیگر استان ها هم این زیرساخت را اجرا کنیم.

رییس مرکز فناوری و نوآوری سازمان منابع طبیعی همچنین درباره ضرورت اجرای این طرح توضیح داد: با توجه به محدودیت هایی که در حوزه منابع آبی وجود دارد نیاز داریم که از ظرفیت سیستم های آبیاری مدرن و فناور، بهره بگیریم.

سلیمانی همچنین درباره طرح یک میلیارد نهال، گفت: خوشبختانه زیرساخت های تولید نهال در درون کشورمان از دیرباز وجود داشته و این کار را قدری تسهیل می کند از سوی دیگر این طرح به واسطه مردمی بودن به ما اجازه استفاده از ظرفیت های مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «آبیاری هوشمند» در نهالستان های کشور

اجرای طرح «آبیاری هوشمند» در نهالستان های کشور