مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-13اجتماعي

ایران تحت تاثیر 270 میلیون هکتار کانون گردوغبار خارجی است


معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 270 میلیون هکتار منشا گردوغبار در کشورهای همسایه ایران وجود دارد و سالانه 147 میلیون تُن ریزگرد از این مناطق به کشور گسیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایرج حشمتی ظهر پنجشنبه در کارگروه مقابله با گردوغبار استان اصفهان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: از پنج مشکل اصلی محیط زیست، آلودگی هوا چالش بسیار مهمی است که بویژه کلانشهر اصفهان را آزار می دهد.

وی با اشاره به اینکه علت آلودگی هوای این کلان شهر در 6 ماه ابتدای سال گردوغبار و در 6 ماه دوم پدیده این ورژن و آلایندهاست، افزود: امروز بازدیدی از شرق اصفهان داشتیم که اقدامات خوبی در زمینه مقابله با گردوغبار در طول این چند سال شده اما کافی نیست.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه 23 استان کشور درگیر پدیده گردوغبار است، خاطرنشان کرد: 270 میلیون هکتار منشأ گردوغبار خارجی داریم که منشأ آنها کشورهای همسایه ایران هستند و از این کانون ها 147 میلیون تن گردوغبار در سال به کشور گسیل می شود که گاهی تا استان اصفهان را درگیر کرده و مشکلات عدیده بهداشتی، تجاری و کشاورزی بدنبال دارد.

حشمتی اضافه کرد: از سال 1396 تاکنون حدود 2 هزار و 750 میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی در اختیار سازمان قرار گرفته و هزینه شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران تحت تاثیر 270 میلیون هکتار کانون گردوغبار خارجی است

ایران تحت تاثیر 270 میلیون هکتار کانون گردوغبار خارجی است