مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 23:052023-06-28سياسي

خدمات انجام شده در سردشت در شان مصدومان شیمیایی نیست


معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدماتی برای مصدومان شیمیایی سردشت انجام شده اما این خدمات در شان و جایگاه مصدومان شیمیایی این منطقه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال 1366 سردشت با بیان اینکه هنوز هم پس از 36 سال، آثار این بمب ها در جسم مردم و مصدومان سردشت باقی مانده است، افزود: در حوزه خدمات بهداشتی در سطح کشور کارهایی انجام شده اما خدمات در سردشت باید ویژه و به صورت مضاعف باشد لذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات گسترده ای در کلینیک جدید به مصدومان شیمیایی ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر 1366 به عنوان مایه ننگ کشورهای غربی و استکبار جهانی در جهان ثبت شده است، گفت: کشورهای غربی رژیم بعث عراق را به بمب های شیمیایی تجهیز کردند و این رژیم این بمب ها را علیه مردم ایران و در سردشت به کار گرفت.

معاون رییس جمهور گفت: در آن موقع هیچ صدای اعتراضی از کشورهای غربی به دلیل استفاده رژیم بعث از سلاح شیمیایی بلند نشد اما برخی از مصدومان شیمیایی سردشت در سال های اخیر، مظلومیت خود را در مجامع بین المللی بیان کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات انجام شده در سردشت در شان مصدومان شیمیایی نیست

خدمات انجام شده در سردشت در شان مصدومان شیمیایی نیست