مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-17اقتصادي

صدور مجوز برای ایجاد 6 اقامتگاه بوم گردی در ایلام


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور مجوز برای ایجاد 6 اقامتگاه بوم گردی در استان طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرزاد شریفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: برای ایجاد شش اقامتگاه بوم گردی در سه شهرستان ایلام، دره شهر و چوار (مجوز چهار اقامتگاه در دره شهر، یک مجوز در چوار و یک مجوز در ایلام) با اشتغالزایی 24 نفر مجوز صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد و توسعه این نوع از اقامتگاه ها، رسیدن به توسعه پایدار است، افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای آن ها، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می شود.

شریفی تصریح کرد: در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی، می توانیم فرهنگ مهمان نوازی، احترام به طبیعت، مراسم های آیینی، لباس های سنتی و همچنین سبک های متنوع زندگی در مناطق متفاوت استان را به گردشگران نشان دهیم.

اتمام عملیات مرمت و ساماندهی قلعه هزاردرب آبدانان ایلام و ی گفت: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی به مبلغ 700 میلیون ریال، عملیات مرمت و سامان دهی قلعه هزاردرب واقع در شهرستان آبدانان اتمام یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز برای ایجاد 6 اقامتگاه بوم گردی در ایلام

صدور مجوز برای ایجاد 6 اقامتگاه بوم گردی در ایلام