مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 11:052023-06-22اقتصادي

100 هزار قطعه بچه ماهی «تیلاپیا» در خراسان جنوبی توزیع می شود


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از توزیع 100 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در استان خبر داد.

- مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا با آب های شور و لب شور سازگار است، افزود: میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر بالا رفته که از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی تیلاپیا پویایی صنعت آبزی پروری در این استان کویری را در پی دارد، افزود: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم آبی بوده که دوره پرورش آن از 120 تا 180 روز با دمای مطلوب 27 تا 30 درجه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرکل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات و معاون دفتر فنی توسعه آبزی پروری شیلات ایران، بیان کرد: در این دیدار بر توسعه ویژه و سریع تیلاپیا در استان، به صورت جدی و اولویت دار، در برنامه های مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان تاکید شد.

جعفری با بیان اینکه صدور مجوزهای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بدون محدودیت و بر اساس درگاه صدور مجوزها از مباحث این دیدار بود، افزود: مقرر شد 100 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا از محل طرح اصلاح روش ها و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تأمین و توزیع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هزار قطعه بچه ماهی «تیلاپیا» در خراسان جنوبی توزیع می شود

100 هزار قطعه بچه ماهی «تیلاپیا» در خراسان جنوبی توزیع می شود