مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 07:052023-07-10اقتصادي

6 کارگاه تولیدی فرش و صنایع جانبی در بروجرد فعال است


6 کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در شهرستان فعال است.

- ایسنا/لرستان رییس اداره صمت بروجرد گفت: 6 کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در شهرستان فعال است.

محمد اصل مرز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم و افزایش کیفیت فرش های دستباف تولیدی کشور با تأکید بر ارزش ها و اصالت های فرش مناطق آسیب شناسی و رفع مسائل و مشکلات تولید امری حیاتی است.

وی تصریح کرد: آموزش و ارتقای مهارت قالیبافان و ترویج شیوه های صحیح تولید به ویژه بافت فرش لازم و ضروری به نظر می رسد و این امر تنها با پرورش و استعداد حداکثری از استعدادهای علمی و مهارتی بومی هر منطقه و به کارگیری مربیان کار آزموده و فراهم کردن محتوا و امکانات آموزشی استاندارد برای ارتقای مهارت بافندگان میسر خواهد شد.

رییس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با تسهیل در فروش و تولید فرش هایی با ارزش افزوده بالاتر افزایش توجیه اقتصادی بافت فرش برای بافندگان و تثبیت شغلی در این حوزه امکان پذیر خواهد شد.

اصل مرز اضافه کرد: در این خصوص 47 دور آموزش ارتقای مهارت قالیبافان (هر دوره به مدت 7 روز با تعداد 25 نفر کارآموز) در سطح کل استان لرستان تخصیص شده که 11 دوره آن مربوط به شهرستان بروجرد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 کارگاه تولیدی فرش و صنایع جانبی در بروجرد فعال است

6 کارگاه تولیدی فرش و صنایع جانبی در بروجرد فعال است