مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 19:552023-07-01اقتصادي

ذخایر معدنی اردبیل 530 میلیون تن است


معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخیره معدنی استان اردبیل بیش از 530 میلیون تن است که سالانه 6 میلیون تن از این ذخایر استخراج و مورد استفاده قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریبرز شجاع عصر شنبه در جریان بازدید از طرح های توسعه ای معدنی در اردبیل اظهار کرد: در حوزه اکتشاف و بهره برداری واحدهای متنوعی را با همراهی سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد هستیم که در مناطق مختلف استان نسبت به استخراج مواد معدنی اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با همراهی سرمایه گذاران داخلی و خارجی 23 مجوز اکتشاف در محدوده استان اردبیل صادر شده تا بر اساس ذخایر معدنی بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در 2 سال گذشته بحث اکتشاف مواد معدنی از نوع فلزی و مصالح ساختمانی مورد توجه قرار گرفته و 80 هزار متر حفاری نیز انجام شده است.

شجاع افزود: در یک سال گذشته نیز 30 هزار متر حفاری در این حوزه انجام شده که در صاحب دیوان مشگین شهر تلاش بر استخراج 70 میلیون تن کنسانتره مس و فرآوری آن با همراهی سرمایه گذاران بوده که کارخانه فرآوری این مواد معدنی با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان و اشتغال 210 نفر در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر معدنی اردبیل 530 میلیون تن است

ذخایر معدنی اردبیل 530 میلیون تن است