مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 17:102023-07-08اقتصادي

چرا ارزش معاملات در بورس کاهش یافت


کارشناسان بازار سرمایه معتقدند کاهش ارزش معاملات در بورس می تواند به دلیل فصل مجامع باشد، با اتمام فصل مجامع بخشی از سبد سهام معامله گران از حالت فریزشده خارج خواهد شد و در میان مدت روند حرکت سرمایه حقیقی تعیین کننده روند شاخص خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس تهران در هفته ای که سپری شد توانست تا حدی خود را از شوک ایجاد شده در اواخر هفته پیش از آن را پشت سر بگذارد و روزهای مثبت متعادلی را تجربه کند.

اما امروز بازار سرمایه در ابتدای زمان معاملات با رشد 2 هزار واحدی همراه شد؛ اما با گذشت زمان، شاخص کل روند نزولی به خود گرفت و در نهایت بورس در جریان معاملات امروز به کانال 2.

1 میلیون واحدی بازگشت.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند یکی از عوامل تداوم رکود معاملاتی در بورس، شوک افزایش قیمت خوراک صنایع است.

به نظر می رسد ریسک های سیاسی بازار افزایش یافته و نااطمینانی های اقتصاد ایران می تواند منجر به کوچ سرمایه از بازار سهام به سمت بازارهای دارایی کم ریسک تر شود.

در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی ها و صنایع گفته می شود گویا با وجود اعلام رسمی نرخ 7 هزار تومانی برای خوراک پتروشیمی ها، دولت اصلاحی در نرخ های اعلامی انجام داده و قرار است که به زودی به صورت رسمی اعلام شود که می تواند به شوک منفی وارد شده به بازار پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ارزش معاملات در بورس کاهش یافت

چرا ارزش معاملات در بورس کاهش یافت