مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 17:352023-07-17بين الملل

تحریم ها با برجام لغو نمی شد اوباما برنامه دیگری داشت


روزنامه اصلاح طلب آرمان اذعان کرد: وعده های برجامی از همان دوره اوباما، گروگان بوده و آمریکا توافقات افزون تر و واگذاری امتیازات بیشتر را مطالبه می کرده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: روزنامه آرمان در یادداشتی نوشت: انتظاراتی که اوباما و مشاورانش از برجام داشتند این بود که بتوانند معمای ایران را از طریق چند توافق در چند حوزه مختلف یا به عبارت دیگر توافقات موضوعی متعدد حل وفصل کنند.

در واقع اوباما و دولتش امیدوار بودند که از طریق همکاری با ایران در حوزه هایی که ایران آن را در حیطه منافع خاکستری خود قرار داده، یعنی برنامه هسته ای، و آن را قابل مذاکره می داند، گفت و گوها را آغاز کند، به این امید که در آینده گفت و گوها به سایر سطوح که اتفاقا موضوعات سنگین تر و پیچیده تری را دربر می گیرد، اشاعه پیدا کند.

این هدف گذاری اوباما و مشاورانش در سال 2015 در عمل محقق نشد و بلافاصله بعد از عملیاتی شدن و اجرای توافق برجام در ژانویه 2016، موانع و محدودیت هایی بر سر تداوم این همکاری ها در سایر حوزه ها و موضوعات به وجود آمد.

تحت تاثیر همین ناکامی که دولت اوباما داشت، راهکاری در دولت ترامپ چیده شد.

در دولت ترامپ نیز هدف این بود که از طریق فشار حداکثری فضا و شرایط را برای توافق جامع و کامل درباره همه فراهم کند که درواقع، نوعی از الگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها با برجام لغو نمی شد اوباما برنامه دیگری داشت

تحریم ها با برجام لغو نمی شد اوباما برنامه دیگری داشت