مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-03سياسي

توهین به مقدسات خلاف منشور ملل متحد است


آزادی بیانی که موجب نفرت انگیزی و خشونت شود، در هیچ کدام از کنوانسیون هایی که غربی ها خودشان وضع کرده اند، مجاز شمرده نشده و براساس همان ها نباید به مقدسات توهین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان در مصاحبه با برنامه صدای اندیشه ها رادیو گفتگو در خصوص اهانت به قرآن کریم و مقدمات اسلامی در کشور سوئد اظهار داشت: از نگاه دولت های غربی و اروپایی ها تفاوت جوامع پیشرفته با جوامع عقب مانده یا کمتر توسعه یافته (به تعبیر خودشان) در آزادی بیان است؛ اما آیا آزادی بیان یک آزادی مطلق است که در آن اهانت به مقدسات، ادیان، مذاهب و افکار دیگر مجاز شمرده شده تا با این توهین ها، نفرت پراکنی و تحریک خشونت به وجود آید.

وی افزود: آزادی بیان، یک آزادی مطلق نیست و یکی از محدودیت های آزادی بیان، احترام به عقاید ادیان و مذاهب مختلف است؛ حتی رسانه ها و مطبوعات هم باید این محدودیت ها را رعایت کنند.

دکتر پروین مبنای قانونی این محدودیت ها در کشورهای غربی را بند سوم ماده 19 و ماده 20 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی دانست که در آن محدودیت هایی برای آزادی بیان ذکر شده است و بار دیگر تاکید کرد: اینگونه نیست که آزادی بیان حق مطلق باشد، توهین به یک امر مقدس مجاز شمرده شود و قابل جرم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهین به مقدسات خلاف منشور ملل متحد است

توهین به مقدسات خلاف منشور ملل متحد است