مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:312023-07-02اقتصادي

بارش های بهاری دیرهنگام اما مفید!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، بارش های اخیر که در ماه پایانی بهار شاهدش بودیم،موجب رفع تشنگی برخی از شالیزارها شده و کام شان را سیراب کرد.

از یک سو موجب جاری شدن آب های سطحی و روان آب شد و از سوی دیگر شالیزارهای تشنه را از تنش خشکی نجات داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: مشکلی که داریم میانگین روان آب در استان به شدت کاهش پیدا کرد؛ به طوری که عقب افتادگی زیادی داریم.

*رهاسازی آب سد شهید رجایی وی افزود: بارندگی ها این نوید را داد تا بخشی از ذخیره سد را برای رهایی از خشکسالی داشته باشیم اما با بارش های اخیر دریچه های سد شهید رجایی را بازگشایی کردیم که این مهم به صورت محدود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در حوزه سد البرز میزان ذخیره آب از 142 میلیون مترمکعب به 86 میلیون مترمکعب رسید، اضافه کرد: به دلیل اینکه از ابتدا هم آب سد را رهاسازی کردیم، در ادامه راه به مشکل برمی خوریم.

*کاهش سطح اراضی تحت تنش داوودیان با تاکید بر اینکه اراضی که خشک می شود باید مدیریت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با مدیریت خوب اراضی تحت تنش و خشکسالی از 76 هزار هکتار به زیر 50 هزار هکتار رسید و آب به صورت نوبت بندی در اختیار کشاورز قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های بهاری دیرهنگام اما مفید!

بارش های بهاری دیرهنگام اما مفید!