مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-08اقتصادي

عروس خزر در چنگ دیو خشکسالی / بودجه؛ راه نجات خلیج گرگان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، با وجود آنکه از 25 خرداد سال 1400 عملیات لایروبی کانال 8 کیلومتری آبرسان آشور با هدف احیا خلیج گرگان در شمال شرقی این اکوسیستم ارزشمند آبی آغاز شده است، - عروس خزر در چنگ دیو خشکسالی / بودجه؛ راه نجات خلیج گرگان استمرار خشکسالی و تعلل در تزریق و پیش بینی اعتبارات کافی برای احیای خلیج گرگان سبب شده تا میزان پسروی آبی در کرانه های ساحلی این اکوسیستم ارزشمند روند مشهودتری بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، با وجود آنکه از 25 خرداد سال 1400 عملیات لایروبی کانال 8 کیلومتری آبرسان آشور با هدف احیا خلیج گرگان در شمال شرقی این اکوسیستم ارزشمند آبی آغاز شده است، اما مشاهدات میدانی خبرنگار دانشجو حکایت از آن دارد که فرایند خشکی و پس رویه شدید آب در بخش های شرقی و جنوبی این پهنه آبی همچنان ادامه داشته و در برخی مناطق شدیدتر شده است.

بر اساس آخرین برآورد های اعلام شده از سوی مسئولین ارشد استان گلستان حدود یک سوم خلیج گرگان به اراضی لم یزرع و بایر تبدیل شده است.

مشاهدات و بازدید های میدانی از کرانه های ساحلی خلیج گرگان بیانگر آن است که، تبعات تغییر اقلیم و به زبان ساده تر قدرت طبیعت بسیار بیشتر از تلاش مسئولین برای احیای خلیج گرگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس خزر در چنگ دیو خشکسالی / بودجه؛ راه نجات خلیج گرگان

عروس خزر در چنگ دیو خشکسالی / بودجه؛ راه نجات خلیج گرگان