مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-22اقتصادي

هدررفت ماهانه یک میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه شهرقدس


فاز اول سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس پس از گذشت 10 سال به بهره برداری رسید اما حدود یک دهه است که در شبانه روز 35 هزار مترمکعب هدر رفت فاضلاب داشته که معادل یک میلیون متر مکعب در ماه است و در چنین شرایطی زمین های کشاورزی درحال خشک شدن هستند.

- خبرگزاری فارس-شهرقدس؛ رشد روز افزون جمعیت، افزایش ساخت وسازها و مصرف بالای آب باعث تولید فاضلاب، ایجاد آلودگی زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع از پساب خروجی برخی واحدهای صنعتی  می شود که عبور پساب از گوشه و نقاط شهر و مناطق مسکونی شهرقدس و ترکیب با فاضلاب شهری، معضلی است که شهروندان از آن رنج می برند.

این مسأله گاهی باعث بروز بیماری های قلبی و ریوی و سلب آسایش مردم شده و در مناطقی که بافت سنگلاخی زمین امکان حفر چاه جذبی را نمی دهد، فاضلاب شهری در جوی کوچه ها و خیابان ها رها شده و علیرغم درخواست هایی که مردم از مسؤولان مربوطه داشته اند، رسیدگی چندانی انجام نشده است.

از سوی دیگر، بی سامانی پسابی که سال ها از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس هدر می رود معضل دیگری است که کشاورزان در روستای زرنان را گلایه مند کرده و موجب کاهش محصول و خشک شدن زمین ها شده است؛ در این گزارش بخش قابل توجهی از مشکلات شهروندان و کشاورزان در حوزه فاضلاب آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدررفت ماهانه یک میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه شهرقدس

هدررفت ماهانه یک میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه شهرقدس