مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-25اقتصادي

رهاسازی محدود آب کشاورزی از سد شهید رجایی آغاز شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: رهاسازی آب سد شهید رجایی به صورت محدود و بر اساس نوبت بندی از روز گذشته آغاز شد تا بخشی از مشکلات مربوط به کم آبی کشتزارهای پایین دست سد کاسته شود.

- ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: رهاسازی آب سد شهید رجایی به صورت محدود و بر اساس نوبت بندی از روز گذشته آغاز شد تا بخشی از مشکلات مربوط به کم آبی کشتزارهای پایین دست سد کاسته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، حیدر داوودیان روز یکشنبه 4 تیرماه اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط نامناسب ذخیره سازی آب در سدهای استان به ویژه سد شهید رجایی، رهاسازی آب برای کشاورزی از این سد در دستور کار قرار نگرفته بود.

اما از دیروز 3 تیرماه دریچه خروجی این سد برای رهاسازی محدود آب به صورت موقت باز شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 29 درصد مخزن سد شهید رجایی پر است و به همین دلیل امکان این که مانند سال های گذشته رهاسازی آب را برای تأمین آب کشتزارهای پایین دست انجام دهیم وجود ندارد و اولویت با تأمین آب آشامیدنی است.

اما طبق محاسباتی که انجام شد قرار است به اندازه 5 میلیون متر مکعب آب از این سد با انجام نوبت بندی رهاسازی شود که این عملیات از دیروز آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی محدود آب کشاورزی از سد شهید رجایی آغاز شد

رهاسازی محدود آب کشاورزی از سد شهید رجایی آغاز شد