مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 17:202023-07-14فرهنگي

«جشنواره حوا» تلاشی برای ارائه نقش واقعی زنان در جامعه


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: «جشنواره حوا» به تلاش های سینمایی هنرمندان ایرانی در مورد حضور زنان در حوزه های مختلف در قالب مستند و تولیدات سینمایی می پردازد.

- مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره حوا به تلاش های سینمایی هنرمندان ایرانی در مورد حضور زنان در حوزه های مختلف در قالب مستند و تولیدات سینمایی می پردازد.

محمد حسین زاده در گفت وگو با در رابطه با برگزاری جشنواره حوا در خراسان رضوی اظهار کرد: زن در اسلام جایگاهی دارد که چه در جاهلیت قبل از اسلام نوع دوم شناخته می شد و چه در دوران مدرنیته به زن به عنوان کالا و ابزار تجارت نگاه می کنند در صورتی که اسلام، الگوی سومی از مقام زن ارائه داد و زن را به عنوان اشرف مخلوقات الهی و در جایگاه واقعی و حقیقی معرفی کرد.

وی گفت: مادر و دختر در اسلام مقامی دارند که حضرت رسول صلی الله علیه و آله در دوره زنده به گور کردن دختران، هنگامی که خبر به دنیا آمدن دختری را می شنید، ابراز رضایت و خوشحالی می کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نگاه متفاوت اسلام به زنان و نقش آفرینی آنان در خانواده و اجتماع آنجایی نمود پیدا می کند که شاهد فعالیت بانوان در حوزه های سیاست، اقتصاد و فعالیت اجتماعی و فرهنگی هستیم؛ بسیار قابل توجه است که بزرگ با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جشنواره حوا» تلاشی برای ارائه نقش واقعی زنان در جامعه

«جشنواره حوا» تلاشی برای ارائه نقش واقعی زنان در جامعه