مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:552023-07-11سياسي

ثبت مناطقی در کلات به عنوان خاستگاه ملی صنایع دستی کشور


سه منطقه در شهرستان کلات به عنوان خاستگاه ملی صنایع دستی، در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی صلاحی اظهار کرد: شهر های لایین و زاوین به ترتیب به عنوان شهر های ملی نواربافی و ابریشم بافی و روستای آقداش نیز به عنوان روستای ملی گلیم بافی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شد.

وی افزود: براساس رایزنی های صورت گرفته و تایید کارشناسان در وزارت میراث فرهنگی طی هفته های گذشته، روستای آقداش به عنوان روستای گلیم بافی کشور ثبت و معرفی شده است البته در روستای قله زو نیز این هنر دستی انجام می شود.

فرماندار کلات گفت: منطقه لایین نیز به عنوان شهر ملی نوار بافی معرفی و ثبت شد و این هنر برای ساخت دستبند و گردنبند و همچنین حاشیه دوزی لباس های سنتی محلی کاربرد و قدمتی چند صد ساله دارد.

صلاحی افزود: شهر زاوین نیز به عنوان شهر ملی ابریشم بافی کشور ثبت شد البته این ثبت به راه اندازی چرخه پیله کشی، تولید نخ از کرم ابریشم و تولید طبیعی این فرآورده مشروط شده است، اما در نهایت این شهر به عنوان شهر ملی ابریشم بافی ایران ثبت شد.

وی قابلیت های صنایع دستی برای جذب گردشگر در این شهرستان مرزی را پرتعداد برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم تا قالی باقی در روستای گرو در نزدیکی شهر کلات، کُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مناطقی در کلات به عنوان خاستگاه ملی صنایع دستی کشور

ثبت مناطقی در کلات به عنوان خاستگاه ملی صنایع دستی کشور