مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:252023-06-25بين الملل

طرح آمریکا برای بی ثبات کردن عراق با مجهز کردن پیشمرگ ها به سامانه های پدافند هوایی


یک رسانه عراقی از طرح آمریکا برای برهم زدن ثبات امنیتی عراق با اتخاذ تصمیم تجهیز نیروهای پیشمرگ کُرد به تسلیحات سامانه های پدافند هوایی پیشرفته پرده برداشت.

- یک رسانه عراقی از طرح آمریکا برای برهم زدن ثبات امنیتی عراق با اتخاذ تصمیم تجهیز نیروهای پیشمرگ کُرد به تسلیحات سامانه های پدافند هوایی پیشرفته پرده برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری المعلومه در این باره فاش کرده است که علی رغم امتناع مستمر آمریکا از دستیابی ارتش عراق به تسلیحات پیشرفته پدافند هوایی برای دفع حملات خارجی، در توافقی که دور از چشم دولت بغداد انجام شده است، با فروش این تسلیحات به اقلیم کردستان برای حمایت از نیروهای پیشمرگ موافقت کرده است.

المعلومه همچنین در این گزارش خود تاکید کرد که این اقدام آمریکایی ها قوانین بین المللی و اصول دیپلماتیک را نقض می کند.

جاسم الموسوی، نماینده پارلمان عراق درباره این اقدام آمریکا تاکید کرد: ارائه تسلیحات پدافند هوایی به نیروهای پیشمرگ مغایر با قوانین بین المللی است و هیچ طرف و گروه داخلی در عراق حق ندارد بدون اطلاع و حضور دولت مرکزی به طور مستقیم در مسائل حاکمیتی با کشورهای دیگر معامله کند.

الموسوی در گفت وگو با المعلومه با بیان اینکه دولت باید با روش های دیپلماتیک بین المللی برای جلوگیری از اجرایی شدن این پرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آمریکا برای بی ثبات کردن عراق با مجهز کردن پیشمرگ ها به سامانه های پدافند هوایی

طرح آمریکا برای بی ثبات کردن عراق با مجهز کردن پیشمرگ ها به سامانه های پدافند هوایی