مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 07:502023-07-16سياسي

حجت الاسلام رفیعی: هدف اصلی هیئت های عزاداری محرم تربیت انسان باورمند است


هدف اصلی از برپایی هیئت های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند است، به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش شمیم حسینی که با حضور هیات مذهبی استان قم در سالن همایش های حرم مطهر امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد اظهار کرد: در روایت از پیامبر اکرم(ص) است که هر کس با حسین من در بیفتد، خداوند بوی بهشت را بر او حرام می کند.

وی افزود: بهشت، دربی دارد به نام باب الحسین(ع)، که درب ورود کسانی است که در دستگاه امام حسین(ع) به هر نحوی فعالیت می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه نوحه سرایی و شعرخوانی برای امام حسین(ع) در نزد اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین دارای ارزش و جایگاه رفیعی است، گفت: از امام باقر(ع) درباره شخصی که چنین بود روایت شده که فرمودند خداوند گناهان آشکار و پنهان تو را بیامرزد .

وی ادامه داد: هدف اصلی از برپایی هیئت های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند است، به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

رفیعی تصریح کرد: در این هیئت ها باید بصیرت و معرفت افزایی در اولویت قرار بگیرد، بنابراین مدیران هیئت ها باید با سخنرانان و مداحان جلساتی داشته باشند، آنها را با هم هماهنگ کرده و موضوعات را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام رفیعی: هدف اصلی هیئت های عزاداری محرم تربیت انسان باورمند است

حجت الاسلام رفیعی: هدف اصلی هیئت های عزاداری محرم تربیت انسان باورمند است