مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:542023-07-12سياسي

فرصت ها و چالش های «پیروز انتخابات ازبکستان» در دوره جدید


پیروزی «شوکت میرضیایف» در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ازبکستان فرصت های جدیدی را در اختیار رهبری این کشور قرار می دهد اما در چشم انداز میان مدت، - الکساندر کنیازف پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات اوراسیای دانشگاه روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی فرصت ها چالش های احتمالی پیش روی شوکت میرضیایف رییس جمهور منتخب ازبکستان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان یک هفته پس از اعلام نتایج همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور که در 30 آوریل برگزار شد، فرمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را صادر کرد.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که همه پرسی قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری بخشی از یک طرح جامع اصلاح نظام سیاسی ازبکستان است.

رییس جمهور ازبکستان تصمیم خود نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام را این گونه توجیه کرد که اصلاحات قانون اساسی منجر به تغییر قابل توجهی در فضای سیاسی و حقوقی و همچنین توازن قوا شده است که در چنین شرایط جدیدی قوه مجریه (ریاست جمهوری) نیز باید تجدید و به روز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ها و چالش های «پیروز انتخابات ازبکستان» در دوره جدید

فرصت ها و چالش های «پیروز انتخابات ازبکستان» در دوره جدید