مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:102023-07-03فرهنگي

کتاب «معاد جسمانی و حشر عنصری» روانه بازار نشر شد


کتاب «معاد جسمانی و حشر عنصری (بازخوانی تحقیقی و تطبیقی آرای حکیمان مسلمان با نگاهی به آیات و روایات)» اثر محمدجواد واعظی منتشر شد.

- کتاب معاد جسمانی و حشر عنصری (بازخوانی تحقیقی و تطبیقی آرای حکیمان مسلمان با نگاهی به آیات و روایات) اثر محمدجواد واعظی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب معاد جسمانی و حشر عنصری (بازخوانی تحقیقی و تطبیقی آرای حکیمان مسلمان با نگاهی به آیات و روایات) اثر محمدجواد واعظی در 447 صفحه به چاپ رسید.

معاد جسمانی به معنای نحوه بازگشت انسان در قیامت از دیرباز مورد بحث متفکران بوده است و آیات قرآن نیز بدان اهتمام خاص دارد.

مسئله این است که آیا فقط روح انسان به ابدیت منتقل می شود یا اینکه نفس و روح انسان همراه بدنی با ساختار خاص دنیوی و اقتضائات آن برمی گردد؟ یا اینکه نفس با بدنی دیگر و با اقتضائاتی جدید و تدبیری مختص به عالم آخرت بازگشت می کند؟ هر یک از این گزینه ها، لوازم معرفتی متفاوتی را به دنبال می آورد؛ مانند چگونگی جزا و حقیقت بهشت و جهنم، نحوه تمثلات فضائل و اعمال اخلاقی و تفاوت آنها با جزا، فرق عالم برزخ با عالم آخرت و مانند این ها.

کتاب پیش رو به موضوع معاد جسمانی و کیفیت آن می پردازد و انظار مختلف در باب معاد جسمانی را در اندیشه متکلمان، فیلسوفان و عارفان مسلمان مطرح می کند و به طور ویژه نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «معاد جسمانی و حشر عنصری» روانه بازار نشر شد

کتاب «معاد جسمانی و حشر عنصری» روانه بازار نشر شد