مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-01اقتصادي

مصرف لحظه ای آب تهران باز هم رکورد زد


درشرایطی که ذخایر سد های تهران افت قابل توجهی نسبت به سال قبل و سال های نرمال داشته است، مصرف لحظه ای آب در تهران رکورد 55هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، بعد از افت فشار و قطعی های آب در برخی مناطق تهران که در پی ریزش یک میلیون تن از توده های سنگ و خاک در شامگاه 18 خرداد، در محل خروجی آب از سد کرج، در نیمه دوم خردادماه به مدت چند روز بروز کرد، وضعیت تأمین آب تهران هم اکنون در شرایط پایدار قرار دارد و افت فشار آب یا قطعی ناشی از کسری تأمین آب در هیچ نقطه ای از تهران در روز های اخیر گزارش نشده است.

اما تهران با وضعیت چالش برانگیزی مواجه است که مثل قیچی دولبه، تأمین پایدار آب در تهران را در روز های باقی مانده از تابستان گرم امسال، تهدید می کند؛ یک لبه از این قیچی، بحث افت عجیب ذخایر آبی سد های تهران در سال آبی جاری است که این میزان افت، در سال های خشک نیز کم سابقه بوده، به طوری که در پایان خردادماه، میزان ذخایر آبی سد های 5 گانه تأمین آب شرب تهران، تنها 597 میلیون مترمکعب بوده است.

وجود ذخایر 597 میلیون مترمکعبی سد های 5 گانه تهران در پایان خرداد 1402 درحالی است که میزان ذخایر آبی این سد ها در زمان مشابه سال قبل، 640 میلیون مترمکعب بوده است و میزان ذخایر نرمال سد های 5 گانه تهران در پایان خرداد هر سال بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف لحظه ای آب تهران باز هم رکورد زد

مصرف لحظه ای آب تهران باز هم رکورد زد