مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 07:352023-07-08پزشكي

علت به هم چسبیدگی برخی دوقلوها چیست و چقدر امکان جداسازی آنها وجود دارد؟


حدودا 20 سال پیش دو خواهر دوقلوی بهم چسبیده از سر، مهم ترین تصمیم زندگی خود را گرفتند؛ آنها انتخاب کردند که به جای ادامه زندگی در شرایط سخت، تن به انجام یک جراحی پیچیده دهند و از یکدیگر جدا شوند: - حدودا 20 سال پیش دو خواهر دوقلوی بهم چسبیده از سر، مهم ترین تصمیم زندگی خود را گرفتند؛ آنها انتخاب کردند که به جای ادامه زندگی در شرایط سخت، تن به انجام یک جراحی پیچیده دهند و از یکدیگر جدا شوند: جراحی که نهایتا موفقیت آمیز نبود و البته این دوقلوهای بهم چسبیده را به سرخط مهم ترین خبرهای آن روزها تبدیل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید بتوان گفت که لاله و لادن بیژنی معروف ترین دو قلوی ایرانی هستند که در فیروزآباد فارس به دنیا آمدند.

دوقلوهایی به هم چسبیده از ناحیه سر که حتی این روزها و در بیستمین سالمرگشان، هنوز هم اکثر مردم آنها را به واسطه همین موضوع می شناسند.

دو خواهری که سرانجام در آستانه 30 سالگی تصمیم گرفتند تا تحت عمل جراحی قرار گرفته و از یکدیگر جدا شوند.

به دنبال همین تصمیم هم بود که با سفر به کشورهای مختلف این درخواست را با پزشکان حاذق مطرح کردند اما، تنها پاسخی که شنیدند این بود: مرگ یا فلج شدن.

پاسخی که آنها را از تصمیم شان منصرف نکرد و سرانجام در سنگاپور با تیمی متشکل از چندین پزشک تحت عمل جراحی چندین ساعته قرار گرفتند که متاسف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت به هم چسبیدگی برخی دوقلوها چیست و چقدر امکان جداسازی آنها وجود دارد؟

علت به هم چسبیدگی برخی دوقلوها چیست و چقدر امکان جداسازی آنها وجود دارد؟