مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:132023-07-12سياسي

به بهانه سفر رییسی به نایروبی؛ روابط ایران و کنیا در گذر زمان


سفر آیت الله رییسی به کنیا را می توان جهشی در مناسبات با این کشور واقع در شرق آفریقا و نزدیک ترین دروازه ورودی به قاره سیاه خواند، مناسباتی که تا قبل از این سفر شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نخستین سفرش به قاره آفریقا و در اولین مقصد این سفر امروز (چهارشنبه) 21 تیر ماه و در پاسخ به دعوت همتای کنیایی وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.

وی در بدو ورود مورد استقبال آلفرد موتوآ وزیر خارجه کنیا قرار گرفت و پس از آن هم ویلیام روتو رییس جمهور کنیا در کاخ ریاست جمهوری این کشور از رییس جمهور ایران استقبال کرد.

همزمان با ورود رییسی به کاخ ریاست جمهوری کنیا 21 گلوله توپ به افتخار ورود رییس جمهوری اسلامی ایران و هیأت ایرانی شلیک شد.

رییس جمهور پس از آن هم به اوگاندا و سپس به زیمبابوه سفر خواهد کرد.

  آیت الله رییسی پیش از ترک تهران به مقصد نایروبی سهم ایران از اقتصاد آفریقا را بسیار پایین خواند و گفت: حجم اقتصاد آفریقا 1200 میلیارد دلار است در حالی که سهم ما یک میلیارد و 200 میلیون دلار بیشتر نیست.

(اینجا بخوانید)   ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه 19 تیر ماه در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره سفر رییس جمهور به سه کشور کنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه سفر رییسی به نایروبی؛ روابط ایران و کنیا در گذر زمان

به بهانه سفر رییسی به نایروبی؛ روابط ایران و کنیا در گذر زمان