مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-13سياسي

عمویی: سفر رییس جمهور به آفریقا به شناخت از بازارها کمک می کند


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر رییس جمهور به آفریقا را گامی در جهت بازیابی موقعیت آفریقا در سیاست خارجی ایران دانست و گفت: - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر رییس جمهور به آفریقا را گامی در جهت بازیابی موقعیت آفریقا در سیاست خارجی ایران دانست و گفت: سفر رییس جمهور به آفریقا به شناخت بهتر ایران از بازارهای آفریقایی کمک می کند و تجار ایرانی هم می توانند متوجه ظرفیت های آفریقا شود.

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رییس جمهور به آفریقا اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی از منظر توجه به محرومان و کشورهای در حال توسعه، توجهی به قاره آفریقا وجود داشت که در مقاطعی کمرنگ شد؛ سفر رییس جمهور به آفریقا بعد از 11 سال به عنوان اولین سفر مقام ارشد کشورمان گامی در جهت بازیابی موقعیت آفریقا در سیاست خارجی ایران به شمار می آید.

وی ادامه داد: در دوره اخیر گام هایی برای تقویت جایگاه آفریقا برداشته شده و افرادی از رایزنان و بازرگانان به این منطقه اعزام شدند.

در عین حال مراکز تجاری جدیدی در کشورهای آفریقایی باز شد اما همچنان کمبودهایی وجود دارد.

وی نبود خط روشن ارتباطی از مسیر دریا و سایر مسیرها با کشورهای آفریقایی را از جمله کمبودها برشمرد و گفت که باید در این سفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمویی: سفر رییس جمهور به آفریقا به شناخت از بازارها کمک می کند

عمویی: سفر رییس جمهور به آفریقا به شناخت از بازارها کمک می کند