مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:452023-07-06اقتصادي

مرمت دو بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد


یاسوج_ معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت دو بنای تاریخی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رحیم دادی نژاد ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: 2 بنای تاریخی در شهرستان های گچساران و کهگیلویه با 15 میلیارد ریال اعتبار مرمت می شوند.

دادی نژاد عنوان کرد: بنای تاریخی کوشک گودنگون احتمال می رود یک رصدخانه تاریخی بوده و رصدخانه ها به عنوان مرکز شکوفایی علوم و فنون تمدن ایران زمین دارای ارزش تاریخی هستند که مرمت این سازه تاریخی با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.

وی افزود: این دومین مرحله از مرمت این بنای تاریخی در دولت سیزدهم است.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه این بنای تاریخی پیش از این تا زیر سقف در خاک و آوار فرو رفته بود، گفت: همچنین به تازگی عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی مسجد چهل ستون در بافت تاریخی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با اعتبار 12 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مرمت بخش هایی از بافت تاریخی مانند کاروانسرا، حجره ها و بازار تاریخی، واگذاری حمام و کاروانسرای کهیار به بخش خصوصی، برنامه ریزی برای ثبت بخش هایی از بافت تاریخی دهدشت در فهرست بناهای تاریخی جهان از اقدام هایی است که در یک ساله گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت دو بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مرمت دو بنای تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد