مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-17سياسي

حجاب، امری فطری و مورد تاکید همه ادیان است


استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به تاریخچه حجاب در ادیان مختلف گفت: هم اکنون در واتیکان و روم هیچ خانم کاتولیکی را نمی توان یافت که حجاب نداشته باشد، - چراکه حجاب مورد تاکید همه ادیان است.

حجت الاسلام مجتبی نظری، روز دوشنبه 26 تیرماه، در نشست چالش های اجتماعی مسئله حجاب و عفاف در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان این که تمامی ادیان نگاه مقدسی به نهاد خانواده داشته اند که نمونه آن را می توان در تورات، تلمود، انجیل و همچنین دین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین الهی برای هدایت بشر یافت.

وی با اشاره به وجود ارزش هایی چون بوسیدن دست پدر و پای مادر، خدمت به همسر و.

در ادیان مختلف به دلیل ارزشمند بودن نهاد خانواده، یادآور شد: مبنای نهاد خانواده از ابتدای خلقت بر حیا استوار شده و حیا نیز در ذات انسان قرار داده شده و امری فطری است که هیچ کسی نمی تواند آن را انکار کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که توازنی منطقی بین عقل و حیا وجود داشته و حجاب نیز تجلی بیرونی حیای درونی بشریت است، خاطرنشان کرد: حجاب برای ما یک امر فطری، ملی و همچنین دینی است و هیچ شک و شبهه ای در ضرورت رعایت آن وجود ندارد.

وی با گذری به مسئله حیا در تاریخ ادیان مختلف، تاکید کرد: این مسئله قبل از اسلام نیز در یهودیت و مسیحیت وجود داشته و ویل دورانت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب، امری فطری و مورد تاکید همه ادیان است

حجاب، امری فطری و مورد تاکید همه ادیان است