مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 09:052023-07-05سياسي

چرا افت دانشگاه های دولتی بزرگ در رقابت مرجعیت علمی واقعیت ندارد؟


یکی از رسانه های داخلی با استناد به برخی رتبه بندی ها مدعی افت دانشگاه های دولتی در مرجعیت علمی شده است، اما واقعیت این ادعا چیست و چرا جای برخی دیگر دانشگاه ها در این رتبه بندی خالی است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای اخیر یکی از رسانه های داخلی در گزارشی عنوان کرده است که رتبه 10 دانشگاه مهم کشور که دولتی هستند، در سه نظام رتبه بندی نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

این رسانه مدعی شده بود که دانشگاه های دولتی بزرگ در رقابت مرجعیت علمی افت کرده اند.

دکتر محمد حسن زاده؛ رییس ایرانداک در گفت وگو با ایسنا با رد این ادعا می گوید: این که عنوان می شود جایگاه رتبه بندی ما افول کرده است، صحت ندارد.

به این دلیل که تعداد دانشگاه های ما در حال افزایش است .

او معتقد است که جایگاه های کشورها در نظام های رتبه بندی علم و فناوری همواره در طول زمان تغییر می کند و این نشان دهنده پویایی جامعه علم و فناوری دنیا است.

البته حسن زاده به این نکته نیز اشاره دارد که در رتبه بندی ها هیچ جایی برای هیچ دانشگاهی، برای هیچ کشوری رزرو نشده است هیچ جایی برای هیچ دانشگاهی، برای هیچ کشوری رزرو نشده است و نباید اطمینان داشته باشیم که امسال رتبه خوبی داریم، سال آینده هم حتماً رتبه خوبی خواهیم داشت؛ تلاش هایی که ما انجام می دهیم، همسایگان ما نیز انجام می دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا افت دانشگاه های دولتی بزرگ در رقابت مرجعیت علمی واقعیت ندارد؟

چرا افت دانشگاه های دولتی بزرگ در رقابت مرجعیت علمی واقعیت ندارد؟