مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:012023-07-08فرهنگي

نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه آلما


انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بنا بر رأی کمیته انتخاب نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) سال 2024، عباس جهانگیریان را در بخش نویسنده و فرمهر منجزی را در بخش ترویج کتابخوانی به دبیرخانه این جایزه معرفی کرده است.

- جی پلاس، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر درباره دلیل انتخاب ها نوشته است: عباس جهانگیریان طی نزدیک به نیم قرن فعالیت در عرصه ادبیات، پژوهش، تئأتر و سینما برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان آثاری خلق کرده که مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفته است.

با وجود تنوع سبک و قالب، روح آثار او یگانه است.

توجه به تاریخ و فرهنگ و ادبیات غنی ایران، محیط زیست، جنگل ها و جانوران در خطر، صلح جهانی، عشق و اندوه و مسائل نوجوانان و کودکان و نوجوانان فرودست از دغدغه های مشترک تألیفات و ساخته های اوست.

فیلم های سینمایی و تلویزیونی متعددی بر اساس آثار او ساخته شده و داستان هایش منبع اقتباس چندین فیلمنامه و نمایشنامه بوده است.

کتاب های جهانگیریان جوایز مهم و متعددی در داخل و خارج از ایران کسب کرده یا برای آن نامزد بوده است، از جمله دیپلم افتخار IBBY(2020) مسکو، کتاب سال ایران، کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و جشنواره رشد، لوح تقدیر شورای عالی ترویج فرهنگ صلح برای کودکان و لاک پشت نقره ای.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه آلما

نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه آلما