مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 22:202023-06-25سياسي

عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل تا ماه آینده آغازمیشود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل با لوله گذاری تا یک ماه آینده آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جبار علی ذاکری در حاشیه بازدید از وضعیت تالاب قوریگل و کانال انتقال آب، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضع این کانال قابل قبول نیست از این رو تصمیم گرفته شده آب مورد نیاز این تالاب با لوله گذاری تأمین شود.

وی افزود: در جلسات کارشناسی که برای انتقال آب به تالاب انجام شد قرار است ظرف مدت 15 روز مطالعه کارشناسی پایان یافته و تا یک ماه دیگر عملیات اجرایی آن شروع شود.

ذاکری ادامه داد: بخشی از مسیر انتقال در فاز اول لوله گذاری می شود و مشارک مردمی و همکاری ادارات مربوطه برای احیای تالاب لازم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بستان آباد نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تالاب بین المللی قوریگل و لزوم احیای آن گفت: آب در بالا دست با دبی 200 لیتر وارد کانال می شود اما به علت فرسوده بودن کانال و همچنین برداشت های غیرمجاز، کمتر از 50 لیتر آب در ثانیه وارد تالاب می شود.

علیرضا توری احیای تالاب قوریگل را از اولویت های شهرستان عنوان کرد و افزود: آسیب های موجود در حوزه تالاب احضا شده و کمیته احیای تالاب قوریگل با جدیت تمام در این زمینه وارد عمل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل تا ماه آینده آغازمیشود

عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل تا ماه آینده آغازمیشود