مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 13:512023-07-01اقتصادي

قند ممسنی 57 ساله؛ قربانی خصوصی سازی که هنوز قد راست نکرده است+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، کارخانه قند ممسنی  تنها واحد صنعتی دو شهرستان محروم رستم و ممسنی، با قدمت 57 سال از قدیمی ترین کارخانه های کشور محسوب می شود.

کارخانه قند ممسنی سال 42 کلنگ زنی و سال 45 بهره برداری رسید ، سال 50 زیر نظر سازمان ملی صنایع به شرکت شهرساز واگذار شد، سال 1360 دوباره به دولت بازگشت و در سال 78 با قرار گرفتن در چرخه خصوصی سازی به مالک خصوصی محمدرضا یوسفی واگذار شد که بعدها در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی با عنوان سلطان شکر به شهرت رسید.

قند ممسنی چند سال پس از خصوصی سازی نیز فعالیت داشت اما کم کم رو به افول گذاشت، رویه ای که در اکثر کارخانه های تعطیل شده پس از خصوصی سازی مشترک است.

تعدیل نیروهای مداوم و بازنشستگی برخی از کارگران، قند ممسنی را به حالت نیه تعطیل درآورد، بدهی کارخانه سال 93 بیش از 200 میلیارد تومان به غیر از بدهی کارگران محاسبه شد و در نهایت سال 95 قندممسنی پس از رسیدن کارخانه به مالک کنونی خاموش شد.

با آغاز دولت مردمی و عزم دولت بر احیای واحد های راکد، قندممسنی روی میز مدیران استان قرار گرفت و با وجود مهیا بودن شرایط متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

اتهام زنی های مداوم مالک و مسئولان به هم و انداختن توپ در زمین یکدیگر و وقت کشی های مداوم از جمله علل این امر است که در برنامه بازتاب به آن پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند ممسنی 57 ساله؛ قربانی خصوصی سازی که هنوز قد راست نکرده است+ فیلم

قند ممسنی 57 ساله؛ قربانی خصوصی سازی که هنوز قد راست نکرده است+ فیلم