مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:362023-07-19سياسي

عبور دلهره آور از گردنه ای که قرار بود آرام جان باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، گردنه لای رز یا  گردنه معروف به قاتل واقع در شهرستان نی ریز قسمت مهمی از محور مواصلاتی شهرستان نی ریز بخش قطرویه و شهر سیرجان می باشد.

این گردنه از قدیم الایام محل تصادفات و خسارات جانی و مالی فراوان بوده و لذا از طرف مردم همیشه مورد مطالبه جهت احداث باند دوم بود.

شهرت این گردنه از زمانی ملی شد که اتوبوس حامل سربازان در سال 95 با سقوط در دره گردنه بیش از 20 کشته داد، این حادثه منجر به این شد که مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به مسئولین خواستار رسیدگی سریع به وضعیت این گردنه در جهت حفظ جان مردم شود.

 با حضور وزیر و مسئولین ارشد نظام در آن مقطع و پس از سقوط اتوبوس به دره پروژه احداث باند دوم گردنه لای رز کلید خورد.

هرچند مسیر گردنه صعب العبور و کوهستانی بود اما بالاخره پس از استارت پروژه احداث باند دوم گردنه لای رز و تاخیر فراوان در روند احداث این گردنه ، در اواخر سال 1401 و پس از حدود 6 سال پروژه ای که قرار بود طی دو سال به بهره برداری برسد زیر بار ترافیکی رفت.

 با آغاز بهره برداری باند دوم گردنه لای رز هرچند تصادفات جاده ای در این محل به شدت کاهش یافت و ماشین های عبوری خصوصا سبک مسیر امنی در حین عبور از گردنه قاتل طی می کننداما شیب نسبتاً تند این جاده در باند دوم جدید الاحداث و در برخی از نقاط آن به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور دلهره آور از گردنه ای که قرار بود آرام جان باشد

عبور دلهره آور از گردنه ای که قرار بود آرام جان باشد