مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 15:552023-06-22اقتصادي

وام 960 میلیونی برای خرید مسکن قابل دریافت است؟ + شرایط و جدول


پرسش مهم دیگری که ذهن خانه اولی ها را درباره سقف جدید وام مسکن به خود مشغول کرده این است که وزن این وام در سبد تامین هزینه خرید یک واحد آپارتمان برای آنها چقدر است یا به عبارتی آنها با توجه به استطاعت پرداخت اقساط مبتنی بر سطح درآمد خود، - ؛ سبد تازه مصوب وام خرید مسکن، چند مترمربع را (در تهران و سایر شهرها) پوشش می دهد دنیای اقتصاد نوشت: سقف وام خرید مسکن در تهران و کشور افزایش یافت.

شورای پول و اعتبار در جلسه سه شنبه شب خود با تصویب سبد جدید وام مسکن از محل خرید اوراق حق تقدم تسهیلات، قدرت خرید این وام را پس از گذشت دو سال از آخرین نوبت ترمیم، بار دیگر افزایش داد.

با وجود این بررسی از قد و وزن وام جدید مسکن حکایت از آن دارد که این وام دست کم در پایتخت همچنان کارآیی لازم را برای بازگشت قدرت خرید مسکن ندارد.

هرچند قد وام مسکن (میزان پوشش وام از قیمت تمام شده ملک) تا حدودی بلندتر شده است اما وزن این وام از معاملات قابل افزایش نیست؛ چراکه اقساط این وام هیچ تناسبی با استطاعت پرداخت متقاضیان خرید مسکن ندارد و عملا یک وام در دسترس که بتواند باری از دوش خانه اولی ها بردارد، به شمار نمی آید.

اقساط بیش از 20میلیون تومانی وام جدید مسکن برای زوج های تهرانی، دریافت آن را با توجه به سطوح فعلی حقوق و دستمزد به رویایی دست نیافتنی تبدیل می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وام 960 میلیونی برای خرید مسکن قابل دریافت است؟ + شرایط و جدول

وام 960 میلیونی برای خرید مسکن قابل دریافت است؟ + شرایط و جدول